On our Way to Yosemite NP - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu On our Way to Yosemite NP - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

On our Way to Yosemite NP

Door: Bet

Blijf op de hoogte en volg Bert

08 Juli 2013 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Om 8:30 vertrokken we uit ons hotel en reden nog even langs de plaatselijke supermarkt. Daarna gingen we op weg naar Yosemite National Park, een paar honderd mijlen zuidwaarts. We namen highway 395 en lieten al snel het Lake Tahoe en de bosbranden in de verte achter ons. Het landschap bestond uit bergen en grote vlaktes die elkaar afwisselden. We passeerden enkele typisch Amerikaanse stadjes met aan de highway diners, winkels en Amerikaanse vlaggen. De weg was niet druk en we konden goed opschieten. Zo nu en dan stopten we even om een foto te maken. Bij Conway Summit maakten we ook een stop op een plaats hoog boven het Mono Lake. Dit is een groot zoutmeer en staat bekend om zijn ' zoutpilaren' die zich gevormd hebben aan de oever. Omdat er een bijzondere soort struiken groeien om het Mono Lake, ruikt de hele omgeving naar een soort marjolein o.i.d. We daalden af naar Lee Vining en namen daar de weg naar het park. Deze weg gaat over de Tioga Pass, een pasweg van ongeveer 3000 meter hoogte. We betaalden de intree voor het park en reden toen het prachtige park binnen. Yosemite is een van de mooiste parken van Amerika en behoort tot de drie drukst bezochte parken van de VS. En het is ook werkelijk schitterend. Verschillende landschappen die elkaar afwisselen; heel veel hoge kale granietbergen, grote sequoia's, weelderige vlaktes, prachtige watervallen en adembenemende uitzichten. We reden de toegangsweg af naar het Yosemite Village (het centrum van het park) en stopten zo nu en dan bij een meer of een uitzichtpunt om foto's te maken en te genieten van al dat moois. Als de hof van Eden in Amerika zou liggen, zou het beslist hier zijn.........;-)
Bij de Tunnel View maakten we wat overzichtsfoto's van het dal van de Merced River en daarna liepen we een eindje naar de Bridelveil Fall. Deze waterval is in het voorjaar het grootst als er veel smeltwater naar beneden komt. Nu was het een bescheiden watervalletje, maar het water had een mooi effect op de granieten rotsen (zie foto). We parkeerden onze auto bij Yosemite Village en wandelden naar het centrum om koffie te drinken. Daarna maakten we nog wat foto's van de beroemde Half Dome, de hoogste granietberg in het park en reden toen terug naar de ingang. Daar namen we opnieuw Highway 395 naar Mammoth Lakes. Hier checkten we in bij ons hotel en gingen nog gauw een hapje eten. Daarna nog wat lezen en schrijven en bijkomen van al die indrukken.