Kings Canyon NP - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Kings Canyon NP - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Kings Canyon NP

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

11 Juli 2013 | Verenigde Staten, Fresno

Na het ontbijt reden we om 8:30 weg uit Fresno op weg naar het Kings Canyon NP. Fresno is de wereldhoofdstad van de rozijnen. De rode doosjes met rozijnen die kinderen krijgen als gezond snoepgoed komen hier vandaan. Het ligt midden in een streek met veel land- en tuinbouw. Onderweg stopten we dan ook om perziken, nectarines, tomaten en pruimen te kopen. Vooral de perziken en tomaten waren net zo groot als een kleine appel. Het was vandaag erg bewolkt, desondanks was het erg warm (meer dan 35 graden C), hoewel het in het park aangenaam koel was. We reden via de CA 160 naar de westelijke ingang van het park en gingen eerst op zoek naar de General Grant, een giant sequoia die behoort tot de drie grootste van Californië (hoogte 81 m, omtrek 33 m). We wandelden een tijdje door het bos waar deze mammoetbomen stonden. In het bos was ook een omgevallen sequoia, die van binnen helemaal uitgehold was. De boom lag al meer dan 100 jaar op zijn plek. We konden rechtop lopend helemaal door deze 'fallen monarch' lopen, een hele bijzondere ervaring. Hierna gingen we bij een picknickplaats wat eten. Ook in dit park komen bruine beren voor en dus moet alles goed worden afgeschermd tegen beren. Zo zijn de afvalbakken 'bear proof' en wordt iedereen aangeraden om geen eten in een afgesloten auto achter te laten. Na deze korte stop gingen we de canyon verkennen waar dit nationale park naar vernoemd is. De kingsrivier heeft in de loop der tijd een diepe kloof geslepen van ongeveer 2500 meter diepte. We reden de Kings Canyon Scenic Byway helemaal af tot het eind en kwamen onder de indruk van de immense vergezichten en loodrechte rotswanden. Het was vandaag erg heiig en daardoor werd het zicht helaas beperkt. We stopten zo nu en dan om foto's te nemen en wild te spotten. Zo stak er eerst een koppel prachtige vossen de weg over en later werden we 2 maal verrast door een hert in de berm. Het wemelt werkelijk van de eekhoorns hier. We zagen eekhoorns van 'normale' grootte, maar ook hele mini uitvoeringen. Deze zijn zo snel dat we ze niet eens scherp krijgen op de camera. Op deze route stopten we ook bij een waterval, de de mooie naam 'Grizzly Falls' droeg. Aan het eind van de route liep de weg dood in een prachtig dal met loodrechte wanden van bergen die hoger zijn dan 2500 meter. We reden terug naar Cedar Grove, een visitor's center vlak bij het eindpunt en gingen daar koffie drinken in een groot houten hotel-restaurant met uitzicht op de rivier. Hier waren erg veel blauwe spechten te zien met een mooie kuif. We reden terug naar de ingang van het park en namen daar nog een steil bergweggetje naar een mooi uitzichtpunt. Ook hier was het uitzicht helaas heiig, zodat we snel de terugweg aanvingen. We reden terug naar Fresno en gingen daar wat eten in de buurt van ons hotel. Daarna hadden we een rustige avond. Gelukkig hebben we airconditioning op de kamer, want het is hier nog steeds broeierig warm.