Zondag en Zangvogels - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Zondag en Zangvogels - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Zondag en Zangvogels

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

06 Augustus 2017 | Australië, Airlie Beach

Meestal worden we 's morgens vroeg gewekt door het 'gezang' van de vogels in en rondom ons resort. Sommige vogels in Australie verdienen het predikaat 'gezang' echter volstrekt niet. Zo horen we heel veel geschreeuw van de vele soorten kromsnavelvogels. Wij zijn geen experts, maar voor ons vliegen er heel veel Kaketoe's, Ara's, Lorrikeets en Parkieten rond in verschillende kleuren. Daarnaast horen we het hilarische gelach van de Kookaburra. Dat geluid moet je echt eens opzoeken via google. De Kookaburra is een grote ijsvogel en als 1 vogel met zijn gelach begint, wordt dit al snel overgenomen door zijn soortgenoten. Dan lopen er in ons resort ook Kipara's rond; dit zijn een soort Australische kalkoenen met een mooie geel/rode kop. Vannacht begon het te regenen en vanmorgen tikte de regen nog gezellig op het golfplaten dak van ons huisje. Na het ontbijt pakten we de bus naar de kerk En gelukkig hield het toen op met regenen. We woonden de dienst bij van de Whitsunday Baptist Church, die vanwege het feit dat hun eigen gebouw ernstig was beschadigd door (alweer) orkaan Debbie, in een ander gebouw samenkwamen. Het was een hele goede dienst; we zongen Hillsong liedjes met begeleiding van een kleine band en de voorganger preekte over Sola Christos; alleen Jezus brengt redding. Na de dienst kregen we nog een kopje koffie met een heerlijke donut. De mensen in deze kerk willen ons met alle geweld ook naar Nieuw Zeeland hebben. We spraken een paar mensen, die meteen hierover begonnen. Het valt ons op dat verschillende mensen in Nederland op bezoek waren geweest, meestal tijdens een rondreis door Europa. Een man vertelde dat hij in Zwolle was geweest en een ander sprak over Utrecht. Wat is de wereld toch klein geworden! De man naast ons in de kerkbank kwam uit Nieuw-Zeeland en was een week op bezoek bij zijn dochter. Hij vertelde ons dat in Nieuw-Zeeland de Nieuw-Zeelanders van Nederlandse afkomst bekend staan als harde werkers. Als iemand zegt dat iets niet kan, dan zullen de Nederlanders wel even bewijzen dat het toch kan. Australiers zijn ook meesters in het afkorten van woorden trouwens. Een zonnebril wordt 'sunnie' een BBQ noemen ze 'barbie', een zoutwaterkrokodil 'saltie' en een zoetwaterkrokodil wordt 'freshie' genoemd, enzovoort. Na de dienst gingen we met de bus weer terug naar ons resort. We maakten weer een gezonde lunch en gebruikten de middag om nu eens echt uit te rusten, een boek te lezen en de foto's te bekijken. Om 18:00 uur gingen we eten en genoten we nog even van onze rustige plek in ons mooie resort, want morgen gaan we weer op reis. Nu met de Greyhound bus naar Cairns, alweer meer dan 700 km naar het noorden. Het is altijd verder dan je denkt...........;-)

• 07 Augustus 2017 - 11:50

Jannie:

Hebben jullie het liedje al eens gehoord over de Kookaburra? "Kookaburra sits in the old gum tree" Wij hebben destijds een cd gekocht met allerlei aussie songs, walzing mathide, an aussie barbecue, a pub with no beer. Heerlijk als je weer een beetje in de stemming wilt komen :) maar ze staan ook allemaal op YouTube. Een fijne tijd in Cairns!

• 07 Augustus 2017 - 17:34

Elizabeth:

Dag Bert en Jellie, goed dat jullie er ook rust in opnemen.
    Snorkelen lijkt me wel leuk. Je kan je ogen open houden. Daar is ook nu het vakantieseizoen, heb ik het idee.
    Zondag waren we met 18 volwassenen en 5 kinderen, lekker rustig.
    Ik ben benieuwd naar jullie volgend programma.
    Liefs Elizabeth.