Sydney-Xiamen - Reisverslag uit Xiamen, China van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Sydney-Xiamen - Reisverslag uit Xiamen, China van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Sydney-Xiamen

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

17 Augustus 2017 | China, Xiamen

Gisteravond hebben lekker zitten eten aan de kade van de Darling Harbour. We hadden een mooi uitzicht op de haven en alle lichtjes aan de overkant. Het was wel koud op het terras, maar door de buitenverwarming net uit te houden. We hadden een heerlijk dineetje; een combinatie van italiaans en Australisch eten. Daarna hebben we nog even een paar foto's gemaakt van de haven 'by night' en daarna zijn we teruggelopen naar ons hotel.
De vakantie in Australie zit er nu echt op en vandaag gingen we het eerste gedeelte van de terugvlucht doen. Om 7:30 uur stonden we op, ontbeten en pakten de laatste spullen. Daarna checkten we uit en liepen naar het dichtsbijzijnde treinstation. Omdat we het stadslijntje hadden genomen, gingen we via Circular Quay naar het vliegveld, zodat we ter afscheid nog een keer een blik konden werpen op de haven en de Harbour Bridge. In 40 minuten waren we op het vliegveld, waar we incheckten, zonder dat we in de rij hoeften te staan. Om 11:15 uur gingen we het luchtruim in en was het 8:45 uur en 7400 km vliegen naar Xiamen in China. We zaten in een vliegtuig dat voor 90% gevuld was, voornamelijk met Chinnezen en andere aziaten. We konden welgeteld nog 1 nederlander ontdekken. Na de lunch gaan de lichten in het vliegtuig uit, de raampjes worden automatisch verduisterd en iedereen doet een middagslaapje. Rare jongens die chinezen.......... We vliegen ongeveer dezelfde route als op de heenvlucht; over Darwin naar Indonesie, dan over de Filipijnen en Manilla naar de Chinese kust en vervolgens langs de kust naar Xiamen. Wij brengen de tijd door met lezen en filmpje kijken en vlak voor de landing krijgen we nog een compleet diner. Er is heel veel turbulentie onderweg en telkens wordt hierdoor het uitdelen van het eten onderbroken, zodat wij uiteindelijk halfwarm eten krijgen. Nou ja, wij hadden toch al niet zo'n honger na een dag niks doen. Om 20:45 uur kwamen we aan in Xiamen en daar was het 18:45 uur. Alle handelingen en formaliteiten duurden lang (met de bus naar de terminal, visa krijgen, bagage ophalen en bagage scannen) en om 20:30 uur (Chinese tijd) stonden we buiten te kijken naar de shuttlebus van het hotel, die er helaas niet was........ Na een telefoontje naar het hotel, werden we een half uurtje later opgehaald en konden we om 21:00 uur in onze kamer. Moe en helemaal verreisd, namen we een douche en kropen snel in bed.