California, here we come - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu California, here we come - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

California, here we come

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

02 Juli 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Dinsdag 2 juli 2013
Om 06.00 uur vertrokken we met de trein naar Schiphol. Een lange rij medepassagiers stond daar voor de incheckbalie te wachten. Na 45 minuten waren we eindelijk aan de beurt (terwijl we al online waren ingecheckt...). De vlucht naar Washington verliep voorspoedig, al hadden we wel veel turbulentie. Na onze vluchten naar Afrika was het leuk om nu eens een andere route te vliegen, via Engeland en Newfoundland naar Washington. We volgden ongeveer de kustlijn en hadden een prachtig uitzicht op de ongerepte natuur onder ons. Het is waarschijnlijk een cliché, maar je ziet meteen de enorme ruimte in het landschap. Veel ruimte tussen de huizen en de gebouwen en niet zo opgepropt zoals in ons mooie Nederland. Precies op tijd kwamen we aan op Washington Dulles airport. De immigratie duurde eigenlijk maar kort en voor we het wisten zaten we aan een cappuccino bij Starbucks. Overal aardige Amerikanen op het vliegveld die je de weg wijzen of willen helpen met je bestemming. Op weg naar de volgende vlucht. Samen met een grote groep Zuid-Afrikaanse worstelaars checkten we in op de vlucht naar San Francisco. De captain maakte er een hele show van om het team voor te stellen en de route uit te leggen, maar zijn enthousiasme temperde aardig toen hij moest uitleggen dat we met vertraging gingen vertrekken omdat een deel van de koffers zoek was geraakt op het vliegveld. We hebben uiteindelijk een uur in het vliegtuig zitten wachten voordat de captain de knoop doorhakte en zei dat hij niet langer op de koffers wilde wachten. Hopelijk zijn onze koffers wel meegekomen). We kwamen om 20:30 (Californische tijd, 9 uur later dan bij ons) aan op het vliegveld van San Francisco, werden weer innig verenigd met onze koffers en gingen op zoek naar onze shuttle die ons naar het hotel moest brengen. Omdat de chauffeur eerst nog moest tanken bij een speciaal tankstation buiten de route, kwamen we uiteindelijk om 22:30 uur aan bij ons hotel. Vermoeid na 27 uur reizen ploften we op ons bed en gingen lekker slapen.