Op reis naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Op reis naar Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Op reis naar Melbourne

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

24 Juli 2017 | Australië, Melbourne

Vandaag hadden we een reisdag; van Sydney naar Melbourne in het zuiden. Nadat we ontbeten en ingepakt hadden, vertrokken we om 9:00 uur per trein naar het vliegveld. Alles ging gestroomlijnd bij het inchecken en security check. We zaten binnen no-time aan een lekkere cappuccino bij de Quantas Terminal. Het vlIegveld van Sydney is lekker ruim en licht. Rond het middaguur gaan er om de 30 minuten vluchten naar Melbourne. We vertrokken om 12:00 uur voor een vlucht van 1 uur en 15 minuten. Het vliegtuig was helemaal vol, we konden merken dat dit een populaire route is. Hoe dichter we bij Melbourne kwamen, des te meer bewolking we zagen. Boven de stad was het bijna geheel dichtgetrokken. In het vliegtuig zaten veel mensen met een korte broek en t-shirt die tijdens de vlucht zich gingen verkleden en met lange broek en trui weer tevoorschijn kwamen. Het weer zal in ieder geval iets minder zijn dan in Sydney. We kregen nog een lekkere hartige pie en koffie/thee onderweg. Om 13:30 kwamen we aan met enige vertraging en gingen onze koffers opzoeken. Daarna kochten we een kaartje voor de skybus naar de stad. Melbourne is een prachtige stad met een mix van koloniale gebouwen en moderne architectuur. Het is prachtig gelegen aan de oevers van de rivier de Yarra. De temperatuur was ongeveer 15 graden toen we aankwamen bij het Southern Cross Station. We namen de gratis tram naar ons hotel en kwamen daar rond 14:30 aan. In de binnenstad is een tramzone ingesteld waarbinnen alle trams gratis zijn. Een mooi voorbeeld voor andere steden, lijkt ons. We checkten in bij ons hotel en gingen toen de omgeving verkennen. Omdat we in het centrum van de stad zitten, lijkt het hier drukker dan in Sydney. Alle bezienswaardigheden liggen op een steenworp afstand van ons hotel, dus dat komt mooi uit. Alleen jammer dat het mooie Flinders Street Station helemaal ingepakt is, vanwege een renovatie. We besloten om een hapje te gaan eten en daarna terug te gaan naar het hotel. Morgen gaan we verder met het verkennen van deze stad.

• 24 Juli 2017 - 20:30

Jannie:

Wij zijn een keer naar een evening prayer in de kerk tegenover Flinders Station geweest. Het was eind van de middag of begin van de avond op een doordeweekse dag, mooi en bijzonder!
    Enne... ze hebben in Melbourne ook een mooie, hoge toren :)