Lazy Monday - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Lazy Monday - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Lazy Monday

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

14 Augustus 2017 | Australië, Cairns

Zwembad, zon, een boek en goed gezelschap, dat waren de ingredienten voor vandaag. We ontbeten eerst eens rustig aan de rand van het zwembad. Het ontbijtbuffet van het hotel was echt Australisch: gebakken eieren, worstjes, witte bonen in tomatensaus, bacon, aardappelkroketjes, toast, maar gelukkig ook heel veel vers fruit, yoghurt, weetabix en cornflakes. Dat fruit is echt wel een Aussie-dingetje; op de gekste momenten komen ze met een schaal vers fruit aanzetten, zo ongeveer op momenten dat wij koffie en een koekje zouden nemen. Wij werden vanmorgen om 6:00 uur gewekt door een verschrikkelijk geschreeuw van enkele honderden witte Kaketoe's. Deze verzamelen zich 's-avonds in de bomen rondom ons hotel en vliegen in de morgen weer uit naar andere oorden. Dit gaat in beide gevallen gepaard met een kakefonie aan geluid. Het is daarentegen wel prachtig om al die mooie vogels bij elkaar te zien. Na het ontbijt was het tijd om onze 'trein' zoals we onze huurauto noemden, weer terug te brengen. De Ford Ranger 4WD was een prima auto voor het zware werk, het is echter een monster om mee te rijden en te parkeren in de stad. We tankten hem vol en brachten hem terug naar het centrum van Cairns. Daarna gingen we met de shuttlebus weer terug naar ons hotel. Dit hotel ligt in een buitenwijk van Cairns (Manunda). Hierna pakten we onze handdoeken en boeken en gingen heerlijk zwemmen en relaxen bij een van de drie zwembaden. Het was heerlijk rustig en we hadden het hele zwembad voor ons alleen. Tussen de middag aten we een gezonde boterham met avocado en gingen daarna weer terug naar het zwembad.
De Australiers zijn echt aardige mensen; ze wensen je altijd goedendag, zijn zeer behulpzaam en overal klinkt: 'no worries'. Ze hebben een gemakkelijke manier van omgaan, zijn zeer open en zijn zeer flexibel. De mensen staan niet zo snel op hun strepen en nemen alles gemakkelijk op. 'Maak je geen zorgen' is echt een manier van leven hier. Ook het feit dat alle mannen elkaar 'mate' noemen, maakt heel veel dingen informeel. De Aussies houden erg van het weekend, de barbie (BBQ) en uitstapjes. Ook in het verkeer gaat alles heel 'lay-back'; iedereen geeft elkaar de ruimte en er is weinig agressie in het verkeer. We zijn welgeteld 1 persoon tegengekomen die vond dat wij de boel ophielden en ons dat even kwam 'vertellen'.
Om 15:00 uur was het gedaan met onze rust. Het hotel is een uitvalsbasis voor veel chinezen die excursies doen in Cairns en omgeving en gezinnen met kinderen kwamen in het zwembad. Wij besloten om naar onze kamer te gaan, ook omdat de bewolking steeds dichter werd. Om 17:00 uur gingen wij op pad om iets te eten in de buurt. Daarna werd het donker, keerden de Kaketoe's terug en begon de avond. 's-Avonds gingen we nog even lekker lezen, want morgen moeten we weer op reis, terug naar Sydney...............;-)