Cairns-Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Cairns-Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Cairns-Sydney

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

15 Augustus 2017 | Australië, Sydney

De taxi kwam om 9:15 uur voorrijden om ons naar het vliegveld van Cairns te brengen. Gelukkig ligt het vliegveld vlak bij de stad zodat we binnen het kwartier op het domestic airport waren. Het inchecken duurde vanwege de lange rijen voor de balie wat langer, maar na 20 minuten waren ook onze koffers ingecheckt en gingen wij op weg naar de gate. Daar spraken we een Belgisch meisje uit Gent dat ook ongeveer dezelfde reis als ons had gemaakt, maar alles per bus had gedaan. Ze zag er nu tegenop om de reis van 2600 km naar Sydney weer per bus te maken en had daarom ook voor het vliegtuig gekozen. Om 11:05 uur vertrokken we met een Boeing A320 naar het zuiden. Onderweg waren er niet veel bijzonderheden, zodat we op de geplande tijd om 14:00 uur in Sydney aankwamen. Het was wat koeler dan in Cairns, zo'n 20 graden, maar prima uit te houden. We haalden onze koffers op en gingen daarna met de trein naar ons hotel. In deze stad fungeert de trein als metro. We zitten dit keer in een hotel in het centrale zakendistrict (CBD) van Sydney en op loopafstand van Chinatown. We brachten onze koffers naar onze kamer en gingen daarna op zoek naar een supermarkt. Die vonden we in de directe buurt van het hotel. We kochten wat fruit, yoghurt, water en brood en daarna gingen we Chinatown in. Rond 17:15 uur zochten we een leuk restaurantje en aten daar een paar heerlijke gerechten. Daarna liepen we eerst naar Sydney Town Hall en maakten daar een paar foto's van Sydney by night. Vervolgens gingen we naar Circular Quay en maakten daar een paar foto's van het operahuis en de harbour bridge. Het viel ons op dat een paar weken geleden, toen we hier voor het eerst waren, het 's avonds meteen afkoelde en fris werd, maar nu bleef het lekker warm. Na onze wandeling gingen we met de trein naar ons hotel en bekeken de resultaten van onze fotosessie. Morgen nog een laatste dag hier en dan zit het er echt op.