Xiamen-Amsterdam - Reisverslag uit Goes, Nederland van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Xiamen-Amsterdam - Reisverslag uit Goes, Nederland van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Xiamen-Amsterdam

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

18 Augustus 2017 | Nederland, Goes

We werden vanmorgen wakker in een Chinese omgeving. Toen we uit het raam keken zagen we werknemers die samen iets proclameerden voor een bedrijf, mensen op dezelfde (OV?) fietsen die naar hun werk gingen en alweer een warme dag op komst. Gisteren was het 35 graden C en vandaag zou daar niet voor onder doen. We gingen eerst ontbijten en in de grote ontbijtzaal troffen we Chinezen die hetzelfde plan hadden…. We zagen een compleet Chinees buffet- en wokrestaurant in volledig bedrijf. Alle gasten waren lekker aan het ontbijten met mie, gebakken rijst (nasi) en veel andere warme gerechten. Daarnaast kon je vlees, vis en groenten laten wokken of kiezen uit een aantal soorten soep. Daarnaast gelukkig ook een aantal zoete broodjes en vers fruit. We aten met mate, want ook vandaag zullen we niet veel lichaamsbeweging krijgen. Na het ontbijt hadden we nog wat tijd om onze e-mails te lezen en een weblog te posten en toen kregen we bericht dat onze shuttlebus voor het vliegveld klaarstond. Onderweg zagen we dat bij de verkeerslichten bij drukke kruispunten grote parasols stonden om te schuilen tegen de zon. Samen met drie anderen werden we netjes voor de deur van het vliegveld afgezet en daarna konden we inchecken. Toen we netjes achter in de rij aansloten, werden we eruit gepikt en verzocht om via het check-in apparaat te checken. Omdat dit niet lukte werden we meegenomen tot vooraan de rij en mochten direct inchecken. We voelden ons wel een beetje opgelaten tegenover al die wachtende Chinezen. We gingen daarna door de paspoortcontrole en security check en koffiedrinken vlak bij de gate. We hadden een prachtige plek vlak achter de businessclass-gedeelte in het vliegtuig. De toestemming om op te stijgen liet lang op zich wachten, dus stegen we met 1 uur vertraging op richting Amsterdam. Het vliegtuig zat helemaal vol en nu waren er aanmerkelijk meer westerlingen aan boord, maar de meerderheid was nog steeds Aziatisch. De 11,5 uur vulden we opnieuw met filmpje kijken en zo nu en dan wat door het vliegtuig lopen. De KLM-crew is gedeeltelijk Chinees en gedeeltelijk Nederlands. Tijdens de vlucht halen we weer 6 uur in en we komen om 18:45 uur aan op Schiphol. Voor ons is het dan echter al 00:45 uur. Nadat we onze koffers hebben opgehaald gaan we naar het station en vanwege werkzaamheden moeten we met de Intercity-direct naar Rotterdam en daar verder naar Zeeland. Om 21:45 uur komt Wouter ons ophalen van het station en zijn we rond 22:00 uur eindelijk thuis. We ploffen meteen op ons bed neer om eindelijk te gaan slapen.
Onze vakantie zit er nu echt helemaal op. Het was geweldig om in Australië te kunnen rondreizen en alles te mogen meemaken. Het is een fantastisch land met prachtige natuur en aardige mensen, unieke dieren, mooie gebouwen en een hele relaxte sfeer. Iedereen bedankt voor het meelezen en de leuke berichtjes op ons weblog!

• 19 Augustus 2017 - 15:37

Jannie:

Welkom thuis! We zullen jullie verslagen missen, het was gezellig!