Down Town Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Down Town Kampala - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Down Town Kampala

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

12 Mei 2010 | Oeganda, Kampala

Het ontbijt bij Red Chilli is geweldig; ze serveren yoghurt met muesli en lekkere Ugandese koffie. Er zijn veel backpackers in het camp en die geven veel gezelligheid. Na het ontbijt bergen we alle kostbaarheden in een rugzak en geven die af bij de receptie. Omdat we vandaag down town gaan willen we niet teveel risico lopen. Het centrum van Kampala is een heksenketel van mensen en kleine zaakjes. Alles gebeurt op straat en het is teveel om allemaal op te noemen; iedereen probeert iets te verdienen en biedt van alles aan. We zien zelfs sigaretten, snoepjes en blaadjes toiletpapier die per stuk worden aangeboden.......;-)

Bij een groot tradingcentrum in de buurt van het busstation gaan we naar binnen en kopen de dames elk een broek of een jurk voor 6 Euro, kom daar in Nederland maar eens om.... Het bepalen van de prijs blijft een spel van onderhandelen en dat kan soms wat tijd kosten. Vanuit het restaurant op de bovenste verdieping van het tradecentre hebben we een mooi uitzicht op de beide taxiparken waar het helemaal jammed staat met busjes. Ook het buspark staat helemaal vol met bussen en ze staan bijna klem tegen elkaar geparkeerd, zodat je er met moeite tussendoor kunt lopen. We gaan per boda-boda naar het New City Annex Hotel, waar Joella een keer geslapen heeft. We laten in de buurt een kapotte slipper repareren en kopen wat kleren in een nader winkelcenrum. Daarna gaan we per boda-boda terug naar het hotel en eten daar onder de pergola, totdat het weer gaat regenen.

• 14 Mei 2010 - 10:56

Marlies:

He leuk dat jullie een fijne tijd hebben. En wat lees ik ? Regen! Wel bij je houden he. Maar goed wij hebben het hier ook prima.
    Blessings,
    Marlies