Weer thuis - Reisverslag uit Goes, Nederland van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Goes, Nederland van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

10 Januari 2007 | Nederland, Goes

Woensdag 10 januari 2007
We zijn gisteren weer teruggekeerd in het koude Nederland en werden op Schiphol onaangenaam verrast door een telefoontje dat Jellie’s vader die morgen overleden was. Hij leed aan de ziekte van Parkinson en was de laatste weken erg achteruitgegaan. Maar zijn dood kwam voor ons toch nog op een onverwachts moment. Hij is 84 jaar oud geworden en wordt zaterdag 13 januari begraven op de begraafplaats Assel in Hoog Soeren (bij Apeldoorn). Alhoewel wij het natuurlijk verschrikkelijk vinden om hem te moeten missen, zijn we toch dankbaar dat hem een lange lijdensweg bespaard is gebleven.

Maandagavond 8 januari zijn wij vanuit Johannesburg vertrokken richting Parijs, waar wij moesten overstappen op een vlucht naar Schiphol. De vluchten verliepen goed, maar onze bagage bleef helaas achter in Parijs. Hopelijk wordt die snel gevonden en nagestuurd, want al waren de koffers voornamelijk gevuld met zomerkleding, er zijn toch altijd dingen bij die je moeilijk langer kunt missen. Wij hebben de komende dagen nog veel dingen te doen. Joëlla komt donderdagmorgen terug naar Nederland voor de begrafenis en er zijn natuurlijk een heleboel dingen op te ruimen en te regelen na een vakantie en voor een begrafenis.
Wij kijken met een dubbel gevoel terug op deze vakantie in Zuid-Afrika. Wij hebben een geweldige tijd gehad in Kaapstad met alle bekenden en genoten van het weer en het klimaat. Ook de tijd die we samen met onze familie in Johannesburg hebben doorgebracht was enorm gezellig. Natuurlijk was de aankomst op Schiphol een enorme onaangename domper.

We gaan nu eerst maar eens rustig alle gevoelens verwerken en Pa Boersma begraven en kijken wat de toekomst verder brengt………