Alona Beach - Reisverslag uit Panglao, Filipijnen van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Alona Beach - Reisverslag uit Panglao, Filipijnen van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Alona Beach

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

27 December 2015 | Filipijnen, Panglao

We begonnen deze morgen door buiten in de schaduw te ontbijten. Het was al erg warm vanmorgen en dat zou de hele dag zo blijven. Daarna gingen we zwemmen in het zwembad en de zee en maakten wat foto's van de tuin en de rotsige zeekust. Hadden we eerst het zwembad voor ons alleen, een uurtje later kwam familie van de eigenaar op bezoek en gingen veel kinderen het zwembad onveilig maken. Om 13:00 bracht iemand van het resort ons naar het beroemde Alona Beach. Dit is de hotspot van het eiland. Parelwit strand, palmbomen, heel veel winkeltjes, restaurantjes, duikshops en prachtige Filipijnse 'Banka's' voor de kust. Dit zijn boten met aan beide zijden een soort drijvers om de boot stabiel te houden. Meestal zijn deze boten uitgerust met een krachtige motor om grote afstanden gemakkelijk te kunnen overbruggen. We gingen eerst lunchen bij een van de gezellige restaurants, waar we helaas na enige tijd naar binnen moesten vluchten omdat we verrast werden door een tropische regenbui. Dit gebeurde vandaag enkele keren, maar na een aantal minuten brak de zon weer door en konden we het strand gaan verkennen. We liepen langs de vele mannen die ons allerlei aanbiedingen deden voor toeristische uitstapjes op het Eiland Bohol. Bovenop een rotspartij hadden we een prachtig uitzicht op de kust en het strand met de vele palmbomen. We liepen daarna terug en gingen pinnen en wat frisdrank halen. We boekten tevens alvast een tour om morgen de bezienswaardigheden te gaan bezoeken.

Daarna liepen we over een ander gedeelte van het strand. Het viel ons op dat er hier heel veel Westerlingen zijn, we hoorden allerlei talen en hoorden zelfs een aantal mensen Nederlands spreken. Dat is bijzonder want de Filipijnen staan in NL niet te boek als vakantieland.
We ploften neer op een zitje op het strand en kletsten en lazen gezellig totdat de zon schitterend onderging. De restaurants begonnen daarna het strand te 'versieren' met fakkels en lampjes om gasten te verleiden voor het diner. Voeg deze verlichting bij alle kerstverlichting die er al was en je hebt een feeëriek festijn voor het oog. We besloten om maar te blijven eten, temeer omdat de keuken van ons resort vandaag gesloten was. Na het eten werden we weer opgepikt door de taxi van het resort. We stapten daar onder de douche en gingen lekker nog even lezen voordat we gingen slapen.