welcome to Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bert Visscher - WaarBenJij.nu welcome to Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

welcome to Cape Town

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

29 April 2008 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het is vandaag maandag en we zijn al vroeg wakker geworden door al te ijverige Afrikanen in ons hotel, die waarschijnlijk al vroeg moeten beginnen. Gisteravond zijn we iets voor het vluchtschema geland en om 22:00 uur stonden we onder de douche en ploften we moe maar dankbaar op ons bed. Maar de zon schijnt al uitbundig, we zijn redelijk uitgerust en ‘eager’ om de nieuwe dag te begroeten. We mogen onze trolley’s achterlaten in het bagagedepot van het hotel, want het is niet zo’n goed idee om ze volgende week op de achterbank van de auto te vervoeren (inbraakgevoelig materiaal). Na het continental breakfast verlaten we het hotel, halen de sleutel op van ons appartement en nemen ons nieuwe onderkomen in bezit. We zitten zes hoog vlak achter de boulevard van Cape Town op de hoek van Coral- en Foamroad. Voor ons bekend gebied, omdat hier vlakbij ook de Bijbelschool van Joella gevestigd was. Na het uitpakken en opruimen zijn we naar de Bayside Shoppingmall gegaan voor de noodzakelijke inkopen, geld pinnen en benzine tanken. In Zuid-Afrika is geen zelfbediening bij de tank, maar er wordt nog gewoon service verleend aan de klant. Ramen wassen, olie peilen, een gezellig babbeltje voor de chauffeur en natuurlijk hopen op een tip. Ik sta altijd versteld dat veel Afrikanen niet weten dat onze talen een hoog percentage verwantschap hebben en het is dan ook erg leuk om Nederlandse woorden te droppen en dan de reactie af te wachten van de Afrikanen. De pompbediende in dit geval, begon breed te grijnzen en sloeg me op de schouder bij het horen van het Nederlands. Rare jongens die Afrikanen……:)

Na de Afrikaanse lunch (soort roggebrood met geitenkaas en vleeswaren) koffie/thee en Rusks (een keihard soort beschuit, afgeleid van de Hollandse scheepsbeschuit van de VOC). Vertrokken we naar het Internetcafe en maakten daarna een strandwandeling. We maakten een paar mooie foto’s en probeerden te filmen, maar de wind verstoorde onze plannen. Vervolgens vertrokken we weer naar Bayside om te dineren. We kozen voor Spur, een soort familierestaurant met een geweldige grill. We namen een lekkere steak met een of andere beroemde saus en verkleumden zowat van de veel te hoog staande airco. Na het eten belden we nog even met Mark en Harja, die op dit moment ook in Za verblijven en gingen vroeg onder de wol. De ruisende branding op de achtergrond en een prachtig uitzicht op Cape Town by Night, wat wil een mens nog meer op zijn vakantie.

• 29 April 2008 - 17:43

Joella:

aaaaaaaaah! Table Mountain!!! Amazing! What have you guys been doing today? :)

• 30 April 2008 - 10:26

Ricky:

Wat leuk om een beetje met jullie mee te gaan. Het is hier somber, nat en grijs; en Koninginnedag, die Beatrix heeft gevierd in Friesland (!),maar wij hebben onze Koningsdag!Toch?