On our way to the USA - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu On our way to the USA - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

On our way to the USA

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

09 Juli 2019 | Verenigde Staten, New York

Om zes uur werden we bepakt en gezakt opgehaald door Cor en Willie die ons naar Zaventem gingen brengen. De reis naar Brussel verliep voorspoedig en we werden voor de vertrekhal gedropt. Na afscheid te hebben genomen van onze ‘wegbrengers’ checkten we onze koffers in en liepen meteen door naar de security, douane en gate. Alles verliep voorspoedig, alhoewel de vluchten naar Amerika altijd meer beveiliging hebben dan naar andere landen. Om 10:00 uur zaten we in het vliegtuig te wachten totdat we toestemming hadden om op te stijgen voor een vlucht van 7,5 uur. De vlucht was erg aangenaam, zonder veel turbulentie en we volgden de route over Engeland en Ierland, onder IJsland door en daarna via de Noordoost-kust van Amerika naar New York. Om 12:30 uur (Amerikaanse tijd) landden we op JFK-airport, terwijl het in Nederland dan al 18:30 uur was. Een uur later waren we door de paspoort-check, hadden we onze koffers en konden we op zoek naar de shuttle bus naar Manhattan. Een vriendelijke man wees ons de halteplaats en na amper 10 minuten wachten vertrokken we naar ons hotel. De rit van een uur werd drie kwartier langer omdat er een ongeluk was gebeurd. We reden eerst evenwijdig onder het airtrain-tracé en daarna over Brooklyn met aan beide kanten van de weg een enorme begraafplaats. Vervolgens door de tunnel naar Manhattan naar de Port Authority Bus Terminal. Ons hotel zit vlak bij Times Square en de Port Authority, dus moesten we nog 5 minuten lopen. Na het inchecken gingen we nog gauw geld pinnen en wat boodschappen doen bij een 7-eleven supermarkt in de buurt. Onze kaarsjes gingen daarna toch snel uit dus om 19:00 uur lagen we in bed en sliepen al gauw als roosjes......

See you later,

• 11 Juli 2019 - 07:36

Willie Harthoorn:

Fijn dat jullie goed zijn aan gekomen . Genieten maar. Daaag tot het volgende verslag. Groetjes