Rustdag in Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Rustdag in Denver - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Rustdag in Denver

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

19 Juli 2019 | Verenigde Staten, Denver

Na een hectische 10-daagse was het vandaag tijd om wat uit te rusten. We stonden wat later op en kwamen om 8:55 uur tot de ontdekking dat het ontbijt om 9:00 uur afgelopen was (rare jongens die Amerikanen....). Ons hotel ligt vlak bij het vliegveld en de meeste gasten komen om de tijd tussen 2 vluchten door te overbruggen, voorafgaande aan een vlucht of na een vlucht een nachtje te slapen. Gelukkig hebben we geen last van overvliegende vliegtuigen. We kregen nog gratie van de ontbijtjuffrouw en konden toch nog wat naar binnen werken, al was het meeste helaas al op. Om 10:30 uur gingen we naar het binnenzwembad van het hotel en zwommen een paar baantjes. We waren de enige gebruikers, dus hadden we het hele zwembad voor ons alleen. In het zwembad stond de airco aan, terwijl buiten de temperatuur naar 38 graden begon te stijgen. We konden door een buitendeur gelukkig even naar buiten om weer op te warmen. Om 12:30 uur gingen we terug naar onze kamer, namen een korte douche en gingen we lunchen. De rest van de middag luierden we wat en raadpleegden we de reisgidsen voor onze volgende bestemmingen. Om 16:00 uur werd het tijd om onze huurauto op te halen bij het vliegveld. Ik ging met de shuttle weer terug naar het vliegveld en van daaruit met de speciale huurauto-bus naar het terrein waar alle verhuurmaatschappijen zich gevestigd hadden. Het ophalen van de auto ging gesmeerd en binnen no-time was ik weer terug bij het hotel.

Denver is gelegen op 1600 meter en wordt daarom ‘The Mile High City’ genoemd. Het is de hoofdstad van Colorado en ligt aan de voet van de Rocky Mountains. Gisteren konden we de bergen al zien liggen met nog steeds sneeuw op de toppen. Het heeft een stedenband met Nairobi in Kenia. Het viel ons op dat er heel veel Spaans-sprekende mensen in onze omgeving waren. Het bleek dat meer dan 30 procent van de bevolking hispanics en latino’s zijn. Ook alle schoonmakers in het hotel zijn Spaans-talig. Saillant detail is dat in de 2e wereldoorlog in Denver in opdracht van de Nederlandse regering in ballingschap munten werden geslagen voor gebruik na de oorlog. Omdat wij morgen vertrekken naar Wyoming hebben we helaas geen tijd om de stad te verkennen.

Met onze nieuwe aanwinst gingen we op pad om inkopen te doen bij de dichtstbijzijnde Walmart-supermarkt. Dit bleek een soort hyperstore te zijn met een groot assortiment. We sloegen onze voorraden in voor de komende dagen en gingen daarna wat eten. We zijn toch blij dat we even niet meer afhankelijk zijn van het openbaar vervoer. Morgen rijden we via Cheyenne (de hoofdstad van Wyoming) naar Torrington, een klein stadje op de weg naar Mount Rushmore, ons eigenlijke reisdoel. Iedereen trouwens bedankt voor alle reacties, opmerkingen en groeten op de weblog en Facebook.

• 20 Juli 2019 - 10:49

Marlies :

Wat een mooi verslag en fijn dat we mee kunnen genieten zo. Bedankt voor de mooie foto's van de Falls die we mochten zien.

Veel zegen met de rest van de trip.

Blessings
    Marlies

• 21 Juli 2019 - 16:14

P. E. Van W.:

(In het zwembad stond de airco aan, terwijl buiten de temperatuur naar 38 graden begon te stijgen.
    We konden door een buitendeur gelukkig even naar buiten om weer op te warmen.)
    Airco bedienen is voor een groot aantal mensen moeilijk. Niet rekenen met de tijd, kom je al gauw in een te koud lokaal, wel interessant jullie reis, maar hoe of je tegelijk in 2 tijdzones belandt, heeft dat te maken met het N-W-waarts gaan.
    Wat dat munten slaan voor Nederland; in de 2e wereldoorlog in Denver; misschien weet Hans daar iets meer over te vertellen. Elizab...