Op weg naar de Niagara watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Op weg naar de Niagara watervallen - Reisverslag uit Niagara Falls, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Op weg naar de Niagara watervallen

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

15 Juli 2019 | Verenigde Staten, Niagara Falls

Het werd voor ons tijd om New York te verlaten. We ontbeten, pakten onze laatste spullen en regelden nog wat dingetjes. Om 10:15 uur checkten we uit bij het hotel en liepen we naar de shuttlebus die ons naar LaGuardia Airport ging brengen. Stipt op tijd vertrok de ‘Golden Touch’ op weg naar het vliegveld. Bij de volgende stop naast het Grand Central Terminal stapten veel mensen in en binnen een uur waren we op het vliegveld. Dat bleek een grote bouwput te zijn. Tijdens de verbouwing moest ‘de winkel open blijven’ zodat er veel omleidingen waren. Dit vliegveld heeft nu 4 terminals, die raar genoeg, niet met elkaar verbonden zijn. Er komen een aantal terminals bij maar het was voor ons onduidelijk of er ook aansluitingen komen tussen de verschillende terminals. Dit systeem komt wel vaker voor in het buitenland; soms moet je met een bus of treintje naar de volgende terminal. We checkten onze koffers in en moesten daarna tot 15:00 uur wachten totdat we konden boarden. Gelukkig was er genoeg te zien en ook de koffie smaakte prima. De restauratie op het vliegveld had een bestelsysteem waarbij op iedere tafel een Ipad stond waarop je jouw bestelling kon ingeven en daarna kon betalen met je creditcard. Natuurlijk werkte dit bij onze creditcard niet. We konden niet cash betalen, maar gelukkig accepteerde de grote kassa onze creditcard wel. We zijn benieuwd wanneer we dit in NL te zien krijgen.

Om 15:30 uur vlogen we met een Delta 80-zitter naar Buffalo, een grote stad dicht bij Niagara Falls. We kregen nog een mooi gezicht op New York cadeau en daarna lieten we asfalt, stenen en wolkenkrabbers achter ons en zagen we alleen groene velden onder ons. Onderweg kregen we Starbucks koffie met Lotus koekjes of water; je kunt het slechter treffen..... Om 16:30 uur landden we op BUF en konden we op zoek naar onze koffers en een shuttle naar ons motel. Tot onze verrassing lagen de koffers al te wachten op ons en konden we zo doorlopen naar de taxi-standplaats. De shuttle zou om 17:15 uur gaan, maar wij werden in een taxi geduwd en naar ons hotel gebracht. Binnen 45 minuten waren we in ons motel en konden we inchecken. We kregen gratis kaartjes voor de metro-bus naar de watervallen in Niagara voor morgen en overmorgen. Om het uur vertrekt er een bus. Na het uitpakken van onze koffers gingen we op zoek naar iets te eten en een winkel om wat proviand in te slaan. Om 20:00 uur waren we weer terug in ons motel en gingen we nog even wat lezen en schrijven. Morgenvroeg gaan we Niagara Falls verkennen.