The Grand Canyon of the Yellowstone River - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu The Grand Canyon of the Yellowstone River - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

The Grand Canyon of the Yellowstone River

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

28 Juli 2019 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Het ontbijt in Amerikaanse motels is heel verschillend. Meestal betreft het koffie, thee of chocolademelk, cereals (havermout of cornflakes) en verschillende zoete broodjes met chocolade of zoete vulling. Soms zijn het donuts. In de hotels serveren ze daarbij nog warme componenten, zoals gebakken eieren, warme wafels of pannenkoeken. In de motels wordt alles klaargezet met plastic bekers, borden en bestek. Bijna overal zie je dezelfde soort styrofoam bekers. Wij ontbeten vanmorgen buiten in een koude omgeving. Het was mistig en niet erg warm, zodat we met onze vesten aan zaten. Om 9:45 uur wandelden we naar de baptistenkerk een paar straten verderop. De zon was inmiddels gaan schijnen en het warmde langzaam op. We werden welkom geheten in een kleine dorpskerk, waar het aantal bezoekers in de zomer beduidend hoger lag dan in de winter. Veel Amerikaanse bezoekers brachten hun zomer(vakantie) door in West-Yellowstone en bezochten dan ook deze kerk. We zongen een paar liederen, deelden zegeningen en gebedspunten en kregen een preek over Lucas 10:1-11 en 17-20 over hoe een getuige te zijn door je houding in deze wereld. De pastor en een aantal anderen gingen eind deze week op zendingsreis naar Arizona bij de Navajo-Indianen. Om even over elf was de dienst afgelopen en liepen we weer naar ons motel, waar we een vroege lunch namen. Daarna pakten we onze spullen en reden het Yellowstone Park binnen. Ons doel was vandaag de Grand Canyon of the Yellowstone River, een hoogtepunt van dit park. We hadden op de eerste dag al een stukje gezien van de Upper Fall, maar omdat het zo druk was bij de Lower Fall, waren we toen doorgereden naar ons motel. Op weg naar the Canyon werden we natuurlijk weer opgehouden door een file voor een bizon, maar om 13:00 uur kwamen we aan bij de North Rim Drive om daar een paar uitzichtspunten te bezoeken. Allereerst namen we een pad naar beneden naar de Brink of the Lower Falls. Hiervoor moesten we ongeveer 800 meter dalen. Onderaan het pad waren we op gelijke hoogte met de rivier, die op deze plaats bijna 100 meter naar beneden valt. Omdat de steensoort (rhyoliet) in dit vulkanisch gebergte vrij zacht is, heeft de rivier een prachtige ruwe kloof uitgesleten. Het geelkleurige gesteente heeft dit park zijn naam gegeven. We maakten een paar foto’s en klommen toen weer naar boven.

Ons volgende doel was het Lookout Point een eindje verder langs de bovenste rand van de kloof. Hiervoor liepen we langs een pad door de bossen. Vanuit dit punt hadden we een mooi afstandszicht op de waterval, die prachtige regenbogen liet zien als de zon op het water scheen. Ook vanaf het Lookout Point konden we afdalen via een pad naar Red Rock Point. We daalden eerst weer over een bospad naar beneden om het laatste gedeelte over een soort houten trap naar beneden te gaan. Vanaf dit punt hadden we opnieuw een ander gezicht op de waterval en de kloof. Daarna liepen we het steile gedeelte weer omhoog en liepen we terug naar de parkeerplaats. Met de auto reden we naar Grand View, zoals de naam al aangeeft ook een geweldig uitzichtspunt. Als laatste reden we naar het Inspiration Point, een geheel vernieuwde plaats met enkele prachtige uitzichtspunten, nu meer stroomafwaarts gericht. De verschillende kleuren geel, maar ook rood en bruin combineerden prachtig met de groene bomen en bossen.

Omdat we toch nog even naar de South Rim wilden kijken, reden we terug naar de hoofdweg, over de brug en de South Rim Drive naar het Artist Point. Daar hadden we een magnifiek uitzicht op de Lower Falls en de omgeving. Het wordt een beetje eentonig, maar ook hier maakten we een paar foto’s, genoten van het uitzicht en reden toen terug naar ons motel, waar we om 18:30 uur aankwamen. Onderweg kwamen we 2 bizons tegen en weer een kleine kudde in de verte. Omdat het kijken naar deze dieren hongerig maakte, besloten we om vandaag eens bizonvlees te proeven. Dat deden we in een BBQ-restaurant in West-Yellowstone in de vorm van spareribs. We vonden het allebei ‘bizonder’ lekker, echt een aanrader. Onze avonturen in het Yellowstone park zitten er helaas op, morgen vertrekken we naar het Grand Teton NP, dat zuidelijk van Yellowstone ligt.

• 29 Juli 2019 - 16:09

Jannie:

Jullie nemen mooie herinneringen mee uit het Yellowstone park, indrukwekkend hoor die prachtige natuur! Leuk en bijzonder ook de ontmoetingen met de dieren, bizons, wapiti's en gisteren de beer aan de kant van de weg. Wij hadden destijds in Canada een zelfde ervaring. Tijdens onze wandelingen hadden we ze niet gezien. Daar was ik wel blij om want in het vliegtuig had ik een artikel gelezen over een man die aangevallen was door een beer. Met daarbij een foto waarop je kon zien dat hij de helft van zijn gezicht miste. Op het eind van de vakantie was daar ineens een zwarte beer in de berm, een paar meter verwijderd van onze auto. We konden hem goed zien vanaf ons veilige plekje :)
    Een goede reis naar Grand Teton NP! Door Bert's verslagen blijven we een beetje met jullie meereizen.