Route 66 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Route 66 - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Route 66

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

21 Juli 2013 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vanmorgen pakten we onze koffers en verlieten het hotel om naar de kerk te gaan in het noorden van de stad. We bezochten de Harvest Life Church, die ook al last had van het slechte weer, want het dak van het multifunctionele gebouw was gaan lekken. We deden mee met de korte aanbiddingsdienst en daarna was het tijd voor koffie en mededelingen. Hierna kregen we een getuigenis van een meisje dat naar India was geweest voor een outreach en nu naar Engeland ging. De preek (meer een studie) ging over hoofdstuk 13 van Openbaring. De uitleg was ongeveer gelijk zoals wij die in de gemeente gewoon zijn. Na de dienst gingen we op weg naar het stadje Williams aan de bekende Route 66. Onze tomtom gaf aan dat de reis ongeveer 4,5 uur zou duren. Route 66 loopt van Los Angeles naar Chicago (of andersom) en wordt door veel mensen gereden om het 'easy rider' gevoel mee te maken en stukjes van het authentieke Amerika te zien. Dat laatste is natuurlijk allang verdwenen, maar de stadjes aan de Route 66 willen de bezoekers graag op bezoek hebben en hebben allerlei klassieke elementen toegevoegd aan de uitstraling van hun stad. Tegenwoordig zijn er naast Route 66 supersnelle Interstates aangelegd, die de reistijd aanmerkelijk verkorten. Wij reden via de 93 naar Kingman en genoten van de steeds veranderende landschappen. Eerst de droge omgeving van Las Vegas, daarna een soort bergmaanlandschap met zo nu en dan een sprietje gras. Ook zagen we enorme vlaktes, een soort prairie met zo nu en dan een stacaravan. Later meer groen en na Kingman steeds meer groene struiken en bomen. In de buurt van Williams was de omgeving zelfs prachtig met naaldbossen. Het lucht was bewolkt, zo nu en dan viel er een spetter regen en de temperatuur daalde voortdurend. In Williams was het maar 20 graden Celsius, 20 graden kouder dan in Las Vegas. Williams is de toegangspoort naar de Grand Canyon en bestaat voor een groot gedeelte uit motels, bijbehorende eetgelegenheden (MacDonalds, KFC, Taco Bell, Pizza Hut, Dennys, Jack in the Box, etc.) en allerlei leuke restaurantjes, winkeltjes en cafe's. We checkten in bij ons hotel en gingen daarna het stadje verkennen. Vanuit Williams vertrekt er een trein naar de Grand Canyon en worden er allerlei trips georganiseerd. Om 18:30 gingen we een hapje eten en daarna terug naar ons hotel om wat uit te rusten.