Hermit Road - Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Hermit Road - Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Hermit Road - Grand Canyon

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

22 Juli 2013 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vanmorgen boekten we een nieuw laagterecord betreffende de temperatuur; 63 graden F. (ongeveer 17 graden C.). Er hing laaghangende bewolking en vannacht had het weer geregend. Geen beste uitgangspunten voor een dag naar de Grand Canyon. We sloegen onze voorraden in en vertrokken vanaf Williams naar de zogenaamde South Rim van de Grand Canyon. We parkeerden onze auto op een van de grote parkeerterreinen en gingen op zoek naar de halte van de Shuttlebus. We wilden vandaag de uitkijkpunten van de Hermit road bezoeken (ook wel West Rim Drive genoemd). Deze weg is in de zomer gesloten voor auto's, maar bezoekers kunnen gebruik maken van de bussen. We begonnen bij de Trailview Overlook waar we een mooi uitzicht hadden op de lodges van de Grand Canyon Village. Deze lodges zijn bijna op de rand van de rim gebouwd en hebben een mooi uitzicht. De diepte, variaties in kleuren, de verschillende lagen en breedte van de Canyon is bijna niet te omschrijven. We werden sprakeloos van de prachtige uitzichten die we hadden op de imposante wanden. Vanaf dit punt liepen we via een mooi aangelegd voetpad naar Maricopa point en Powel point. Bij dit laatste punt was een uitstekende rotspunt waar je bovenop kon staan om mooie foto's te maken. De zon begon langzaam door de wolken te schijnen en dit gaf een beter zicht op de overkant. Wij stonden zelf op ongeveer 2000 meter hoogte en de Colorado River stroomde ongeveer 1000 meter onder ons als een modderige bruinrode stroom. Zo nu en dan zagen we een kano de rivier afzakken, als een klein stipje in de verte. Met de bus gingen we de volgende punten langs, telkens stoppend om foto's te maken. Uiteindelijk kwamen we aan bij het eindpunt Hermits rest. Hier was een klein winkeltje met een kiosk, waar we koffie haalden en van het uitzicht genoten. Daarna namen we de bus terug naar Grand Canyon Village. We bekeken enkele lodges van binnen, liepen naar het treinstation en daarna namen we de bus naar het parkeerterrein. Het was inmiddels 18:30 uur en tijd voor een hapje eten. Met de auto reden we het park uit en gingen eten bij het food court dat net buiten het park is aangelegd. Na het eten liepen we het restaurant uit en roken een enorme brandlucht. Even later zagen we dat een brandweerauto in brand was gevlogen in de kazerne. Gelukkig was de brand zo geblust............ We reden in 50 minuten terug naar Williams en liepen nog even door dit gezellige stadje. Daarna gingen we terug naar ons hotel om nog even een blog te schrijven en wat te lezen.