Desert View - Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Desert View - Grand Canyon - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Desert View - Grand Canyon

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

23 Juli 2013 | Verenigde Staten, Flagstaff

De South Rim (rand) is opgedeeld in een oostelijk deel en een westelijk deel. Het westelijk deel is niet open voor auto's, maar het oostelijk deel wel. Vandaag was het hoofddoel om het oostelijke deel, de Desert View Drive (East Rim Drive) te bekijken. Maar eerst gingen we naar Mather Point bij het Grand Canyon Visitor Center. Het was hier erg druk omdat er net een bus met schoolkinderen was aangekomen en veel ruimte om te kijken was er ook niet. Nadat we enkele foto's hadden gemaakt, gingen we naar het busstation. Van de Desert View Drive is een klein gedeelte ook afgesloten voor auto's en daarom namen we toch weer de bus naar Yaki Point. Hier hadden we natuurlijk weer een mooi uitzicht op de Grand Canyon. Het weer was beter dan gisteren, de zon scheen en de temperatuur was ongeveer 25 - 27 graden C. We kunnen nog steeds niet omschrijven hoe mooi de Grand Canyon is, zelfs foto's of en video kan de grootsheid niet laten zien. Er is zo'n grote verscheidenheid in diepte en uitzichten, in kleuren en steensoorten, dat het telkens anders is. We picknickten lekker buiten en reden toen met de auto naar het eerste uitzichtpunt Grandview Point op een hoogte van 2250 meter. De uitzichtspunten op de oostelijke kant liggen veel verder uit elkaar dan op het westelijke deel en zijn niet te lopen. Het hele gedeelte beslaat ongeveer 50 km. We gingen alle uitzichtspunten af (ook de kleine naamloze punten) en genoten van de verschillende delen en toch steeds weer veranderende vergezichten. Zo nu en dan zagen we een glimp van de Colorado River. Na Grandview Point volgde Moran point, Lipan Point en Navajo Point totdat we bij Desert View aankwamen, het eindpunt van deze route. Hier staat een grote uitzichtstoren vanwaar je mooie plaatjes kunt schieten van de omgeving. De binnenkant van de toren is versierd met tekeningen van de Hopi-indianen. We bekeken de toren en kochten daarna een ijsje bij de 'tradingpost'. In de verte begon het te onweren en zo nu en dan zagen we een bliksemflits langskomen. Op een paar grote spetters na bleef het echter droog. We reden in 1,5 uur terug naar Williams en maakten onderweg nog foto's van herten langs de weg. We gingen douchen, eten aan de overkant van de straat en lekker uitrusten. De vakantie zit er eigenlijk op na vandaag, want morgen gaan we terug naar Las Vegas en donderdag vliegen we terug naar huis.

• 24 Juli 2013 - 21:54

Cor Harthoorn:

Ja, zelfs in je vakantie wordt je achtervolgd met schoolkinderen. Ik vind het fijn voor jullie dat jullie zo veel konden bezoeken, bezichtigen en genoten hebben. Maar nu wens ik jullie eenzeer voorspoedige terugreis, een goede vlucht en vooal niet denken dat je niet in dat piepkleine Nederlandje past. We zien er naar uit om jullie weer te , Gods zegen, Cor