Lay-over in Xiamen, China - Reisverslag uit Xiamen, China van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Lay-over in Xiamen, China - Reisverslag uit Xiamen, China van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Lay-over in Xiamen, China

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

19 Juli 2017 | China, Xiamen

Na een onrustige nacht waren we opeens 6 uur kwijt. De stewardessen kwamen al met het ontbijt, terwijl wij nog in de Nl zomertijd-stand stonden. We werkten het toch maar naar binnen en vulden de laatste uren met het bijkomen van de nacht en het uitzicht op de Chinese heuvels en de kustlijn met in de verte de Oost-Chinese zee. Om 10:50 uur plaatselijke tijd kwamen we aan en stapten meteen in een hete atmosfeer van ongeveer 35 graden. We werden opgevangen door 2 grond stewardessen die ons een formulier voor de immigratie gaven en ons begeleiden naar de immi counter en de bagage-afhandeling. We kregen een visum voor 24 uur in China te verblijven en moesten nogmaals controleren dat onze ruimbagage doorging naar Sydney. Hierover bestond steeds twijfel, zowel op schiphol als aan boord. We liepen door de douane en werden verwelkomd door de chauffeur van de hotel shuttle. In 15 minuten werden we naar het hotel gebracht, waar we eerst lekker gingen douchen en daarna een paar uur sliepen om de slaap wat in te halen. Daarna schreven we ons reisverslag en zochten wat dingen uit voor de volgende vlucht. Om 18:30 checkten we uit en bracht de shuttle ons weer naar het vliegveld. Onderweg prachtige Chinese taferelen, zoals mensen die met een kenmerkende gevlochten zonnehoed op aan de weg werkten en lange rijen voor het busstation. Wel een mooie en schone omgeving.
Bij het inchecken op het vliegveld bleek dat mijn visum voor Australie niet klopte. Bij de aanvraag had ik in het paspoortnummer een O geschreven, terwijl het volgens de chinese baliemedewerkster een 0 moest zijn. Na heel veel heen en weer gepraat en gelopen, werden we meegenomen naar een andere counter, waar ze contact opnamen met de Australische immi om het e.e.a. recht te zetten. Terwijl we nog bij de counter stonden, kwam een volgend NL stel opdagen die hetzelfse probleem hadden. Daarna volgde er nog een NL stel. Er is zeker nog wat te verbeteren in Nederland, wat de nullen betreft............ Na dit intermezzo gingen we door de immi en security check en deze keer werd mijn mini deodorant uit de trolley gehaald.... Gelukkig mocht hij gewoon mee aan boord. Om 21:15 uur kunnen we boarden en gaat deel 2 van start. Dat viel dus wel even tegen, want door allerlei omstandigheden vertrekken we uiteindelijk om 23:30 uur. Deze keer zat het vliegtuig echt propvol en konden we alleen zittend 'slapen'. No worries mate!

• 20 Juli 2017 - 17:17

Willie:

Nou wanneer je dit lezen zijn je misschien op de plaats van bestemming . Wel een hele reis zeg . Groetjes