Illuminated Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Illuminated Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Illuminated Falls

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

17 Juli 2019 | Canada, Niagara Falls

Het heeft de gehele nacht geregend en toen we opstonden regende het nog steeds. We gebruikten het eerste gedeelte van de morgen om de taxi voor morgen te regelen, in te checken voor de volgende vlucht en bij te komen van de drukke dag van gisteren. Daarna bezochten we het winkelcentrum in de buurt met o.a. een Walmart, een enorme supermarkt met food en non-food. We kochten wat voor de lunch en verbaasden ons over de enorme grote porties die aangeboden werden. De dame bij de kassa had haar dag niet en zuchtte bij elk product wat op de band lag. Wij liepen daarna door de motregen terug naar ons motel. Na de lunch pakten we de koffers alvast in en lazen we wat. Om 17:00 uur scheen de zon gelukkig en vertrokken we weer richting de watervallen om deze keer de ‘illuminated falls’ te gaan bekijken. Onderweg aten we snel een hapje en gingen daarna met de ‘trolley’ naar de stad. We gingen weer over de Rainbow Bridge, maar deze keer stond er een groep van wel 50 personen te wachten voor de Canadese Douane. Het duurde bijna een half uur voordat we weer voet op Canadese bodem konden zetten. Het was niet zo heel druk op de wandelpaden in het park, maar je zag dat iedereen wachtte op het moment dat de watervallen verlicht zouden worden. De boten waren gehalveerd van 4 naar 2 en het aantal passagiers was ook minder. We kochten een ijsje en gingen aan de rand ook zitten wachten op het ontsteken van het licht. Dit zou om 20:45 uur beginnen, maar om 21:15 uur begon het voorzichtig. Daarna werd het steeds donkerder en werden er meer kleuren toegevoegd en afgewisseld. Helaas kunnen we geen foto’s toevoegen aan deze blog. We plaatsen zo nu en dan een aantal op Facebook. We besloten om nog even langs de watervallen te lopen, maar veel mensen zaten op de route te wachten op het vuurwerk dat om 22:00 uur zou beginnen. Dit vuurwerk was prachtig, maar duurde maar kort. Na het maken van een aantal foto’s liepen we terug naar de Amerikaanse kant, waar de paspoortcontrole aanmerkelijk sneller ging dan aan de overkant. De trolley liet nog 30 minuten op zich wachten, maar gelukkig konden we met een gewone bus mee naar ons motel, waar we om 23:15 uur aankwamen. Morgen op weg naar Denver CO.

• 18 Juli 2019 - 13:44

Jannie:

Mooie foto's, een beetje sprookjesachtig. Een goede reis naar Denver en de Rocky Mountains. Weer een heel andere wereld!

• 18 Juli 2019 - 18:01

Elizabet:

Dank voor de verslagen, de watervallen heb ik overdag gezien, van de Canadese kant en toen vond ik het al indrukwekkend.
    Worden die grote porties voedsel, door de mensen in het geheel genuttigd? Elizabeth

• 18 Juli 2019 - 18:37

Willie :

Was een drukke eerste week maar wel mooi om zoveel te kunnen beleven. Groetjes