South Lake Tahoe - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu South Lake Tahoe - Reisverslag uit South Lake Tahoe, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

South Lake Tahoe

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

07 Juli 2013 | Verenigde Staten, South Lake Tahoe

De zon scheen al uitbundig toen we vanmorgen wakker werden en het beloofde weer een mooie dag te worden. We ontbeten lekker buiten op het terras van het hotel en gingen toen naar een kerk in de buurt. We werden hartelijk ontvangen door de kerkleden van Victory Center Carson City en maakten voor de dienst een praatje met enkele leden. We begonnen de dienst met de voorbereiding voor het avondmaal en daarna praise & worship met liederen van Hillsong. Daarna hielden we samen het avondmaal met kleine stukjes brood en bekertjes wijn. De preek ging over genade en zonde en zat goed in elkaar. De pastors hebben jarenlang in diverse delen van de wereld campagnes gehouden en leiden nu deze gemeente.
Na de dienst gingen we naar South Lake Tahoe en zochten daar een plekje aan het meer. South Lake Tahoe is een leuk plaatsje met veel houten huizen die gebouwd zijn in de stijl van de nationale parken. Dit betekent meestal gebouwen van hout met een grote stenen schoorsteen en een groen dak. Daaromheen grote dennen en sparren. Het stadje ligt mooi aan de zuidrand van het meer, omgeven door bergen, waar we zelfs nu nog enkele resten sneeuw konden zien. Het is dan ook een beroemd wintersportgebied. Op de bergen rondom het meer staan heel veel vakantiehuizen, kampeerterreinen en kampen zoals die te zien zijn in Amerikaanse films. Op de wegen rondom het meer reden allerlei (kampeer)auto's die voldeden aan de norm groot-groter-grootst. Dit woord moet zeker in Amerika zijn uitgevonden, want je staat steeds weer versteld hoe groot de auto's, vrachtwagens en campers zijn die je tegenkomt. We moesten eerst een plaatsje vinden om te parkeren en daarna gingen we aan het strand liggen om te zwemmen, te lezen en te zonnen. Kortom een lekker lui middagje........ Rond 15:00 uur gingen we nog even wat verder het plaatsje bekijken en koffie drinken. We liepen wat langs de oever en aten tegen de avond in een super gezond restaurant (Sprouts natural foods cafe) We aten een gevulde spinazie tortilla met cous-cous, olijven, tomaten en groenten en een tonijn burito met tortilla chips. Daarna gingen we terug naar ons hotel. Onderweg zagen we in de bergen boven Carson City een enorme bosbrand. Grote rookwolken vormden zich boven de bergen en verduisterde de zon. We hebben er in de stad geen last van, gelukkig. Morgenvroeg vertrekken we naar het Yosemite National Park.