Heading for Lake Tahoe - Reisverslag uit Carson City, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Heading for Lake Tahoe - Reisverslag uit Carson City, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Heading for Lake Tahoe

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

06 Juli 2013 | Verenigde Staten, Carson City

Vanmorgen zaten we om 8 uur aan het ontbijt en checkten daarna uit bij het hotel. Bepakt met onze bagage gingen we met de metro richting de stad en meldden ons bij het autoverhuurbedrijf. Er stond gelukkig geen lange rij en we waren zo aan de beurt. Daarna was het wachten geblazen. Toen we ongeveer een uur hadden gewacht (it is a madhouse over here) begonnen klanten die na ons kwamen te klagen en kregen wij direct een auto. Nadat we zelf moesten vragen om een korte instructie m.b.t. het dashboard etc. konden wij eindelijk de garage verlaten. We reden eerst via de Bay Bridge naar het Treasure Island (echt waar) dat tegenover San Francisco ligt. Deze brug heeft 2 rijdekken boven elkaar; over de bovenste laag rijdt het verkeer naar San Francisco (en betaalt tol) en over de onderste laag rijdt het verkeer richting Oakland. We maakten op het eiland een paar mooie foto's van de stad. Daarna gingen we richting Lake Tahoe, dat 350 km ten noord-oosten van San Francisco ligt, in de staat Nevada. We reden door een zeer afwisselend landschap. Eerst door groene heuvels, daarna door heuvels met dor en vergeeld gras, vervolgens door wetlands en uiteindelijk door een prachtig berglandschap met veel sparren en mooie uitzichten. De temperatuur kwam steeds hoger en steeg tot ongeveer 35 graden Celcius. Gelukkig werd het in de buurt van het meer iets koeler, maar toch nog 27 graden. Hier hebben we geen last meer van zeewind meer......;-)
Het verkeer in Amerika rijdt veel relaxter dan in Europa. Ten eerste is de maximumsnelheid in Californië maar 65 mph (ongeveer 105 km/uur) en hebben de meeste snelwegen 8 tot 10 rijstroken. Daarbij komt dat de Amerikanen niet zo veel van rijstrook wisselen als in Europa. Ook is er bijna geen agressie in het verkeer. We stopten een keer om even de benen te strekken en kwamen om 16:30 uur aan in Carson City, een stadje op 30 mijl van Lake Tahoe. We checkten in en namen daarna de gelegenheid om het stadje wat te verkennen en even naar de supermarkt te gaan. Daarna gingen we een hapje Mexicaans eten gevolgd door uitrusten op onze kamer.