Mojave Desert - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Mojave Desert - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Mojave Desert

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

18 Juli 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Om 09:30 reden we Los Angeles uit op weg naar Las Vegas. De omgeving veranderde al snel van bebouwing naar bergachtig gebied, even later gevolgd door dorre vlaktes. We reden eerst nog over 8-baans wegen, maar hoe meer we Los Angeles achter ons lieten, des te meer verdwenen de banen totdat we nog 4 banen overhielden. De bergen werden steeds kaler en de grote cactussen deden hun intrede. Enorme planten/bomen die verspreid stonden over het landschap. We reden via Barstow en Baker over de Interstate 10 naar Las Vegas en zagen onderweg een zeer lange goederentrein. Werkelijk alles willen die Amerikanen groter doen, zo ook het goederenvervoer. We telden ongeveer 120 wagons met een dubbele container op de wagons. Bij Baker stond een zogenaamd sodameer op de kaart, maar in het echt bleek dit meer helemaal verdwenen te zijn, opgedroogd door de grote hitte die hier al maanden heerst. We hadden een record van 110 graden Fahrenheit vandaag, dat is warmer dan 40 graden Celsius. Tussen de middag stopten we bij een parkeerplaats langs de weg om te picknicken. Gelukkig konden we in de schaduw zitten, want in de zon was het echt niet om uit te houden. We reden inmiddels door de Mojave Dessert, een echte woestijn dus en dat was aan alles te merken. Een grote gloeiende zandbak met zo nu en dan een bosje geel gras of een dor boompje. Geen dieren te zien en ook geen mensen die zich buiten waagden. De bergen in de verte waren kaal en bruin. Iedereen reed in zijn door airconditioning gekoelde auto door de woestijn. We zagen ook het merkwaardige verschijnsel van een woestijntornado. Dit is een kleine tornado die zand opzuigt hoog de lucht in. Het lijkt op een lange slurf of draaikolk die hoog de lucht in gaat. Helaas mochten we niet stoppen aan de kant van de weg om er een foto van te maken. Om 15:00 uur reden we Las Vegas binnen, de stad die ineens oprijst in de woestijn. Ook hier zou het leven bijna onmogelijk zijn, zonder airco en koelkast. We reden naar ons hotel, checkten in en plonsden daarna meteen het zwembad in. Hier bleven we lekker afkoelen totdat het tijd werd om te eten. Zelfs na het eten was het nog boven de 40 graden, het koelt hier nauwelijks af.