Richting de Middelandse Zee - Reisverslag uit Netanya, Israel van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Richting de Middelandse Zee - Reisverslag uit Netanya, Israel van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Richting de Middelandse Zee

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

01 Mei 2015 | Israel, Netanya

Het bleef gisteren nog een hele tijd onrustig in Jeruzalem. Rond 22:00 uur kwam de demonstratie joelend, schreeuwend en fluitend door onze straat; gevolgd door politievoertuigen. Daarna werd het rustig en konden we op internet lezen dat er een aantal gewonden waren gevallen.
Wij stonden vanmorgen rustig op, ontbeten en gingen toen pakken en opruimen. We lieten onze koffers achter in het appartement en gingen op zoek naar het autoverhuurbedrijf. Alhoewel we een navigatie-apparaat hadden gereserveerd, konden ze deze niet leveren bij de auto. Dan maar op de ouderwetse manier; met een routekaart en gezond verstand. We haalden eerst onze koffers op en vertrokken daarna richting Tel Aviv. In het begin was het razend druk op de wegen, maar hoe verder we Jeruzalem achter ons lieten, des te rustiger het werd. De Israëli's zijn opgewonden standjes en roekeloos wat autorijden betreft. Ze halen links en rechts in en als ze maar een gaatje zien, duiken ze erin. Je ziet hier dan ook veel auto's met deuken, krassen enz. Ook weten ze de claxon goed te gebruiken; als je even stil staat om de weg te zoeken o.i.d. We reden langs de luchthaven en dwars door Tel Aviv in de richting van Netanya, waar we een volgend appartement hadden gehuurd. Nadat we even de weg hadden gevraagd bij een tankstation, arriveerden we in deze badplaats aan de kust van de Middellandse Zee. Het weer was vandaag uitmuntend; een lekker windje en ongeveer 23 graden, precies goed voor ons. We moesten eerst drie rondjes rondom het appartementenblok rijden voordat we een parkeerplaats hadden gevonden. Vanwege de voorbereiding op de Sabbath, wilde iedereen nog even boodschappen doen in de supermarkt vlakbij. We namen contact op met degene die ons de sleutel zou brengen, kochten ook snel nog wat in de supermarkt voordat die om 15:30 zou sluiten en daarna konden we weer uitpakken.....
We hebben een mooi appartement, met een groot balkon deze keer, een grote keuken en een zitkamer. Hier kunnen we het vast wel een week uithouden. Vanuit deze plaats willen we het noorden van Israel bezoeken en een beetje genieten van het strand en de zon. We zitten op 10 minuten lopen van het strand, dus dat is geen enkel probleem.......

• 02 Mei 2015 - 15:22

Marlies:

Hey B&J,

Gelukkig hadden jullie niet al te veel last van die onrusten of wel? Nu kun je een ietwat rustiger gebied in waarschijnlijk. Waarom hebben jullie je eigen navigatie niet meegenomen? Of heeft die de kaart van Israël niet. Tenzij die ingebouwd is natuurlijk maar ik neem altijd mijn Nüvi mee naar Portugal.
    Geniet nog maar lekker, aan het strand. En het Noorden van het land.
    Groetjes, H&M

• 02 Mei 2015 - 15:28

Riet:

Hallo Bert en Jellie,
    Leuk om jullie verslagen te lezen.
    Sjonge,jullie hebben al heel wat van Israel gezien zeg,en dat je dat allemaal nog kunt opschrijven wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben,knap hoor!
    Lekker genieten samen en veel zegen!
    Liefs Riet