Hillsong Church en Harbour Bridge - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Hillsong Church en Harbour Bridge - Reisverslag uit Sydney, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Hillsong Church en Harbour Bridge

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

23 Juli 2017 | Australië, Sydney

Vandaag was een stralende dag, met temperaturen ver boven de 20 graden. We stonden vanmorgen vroeg op en waren om 9:00 uur al op het centraal station, waar een speciale bus van Hillsong Church ons naar de locatie Waterloo Campus bracht, waar een dienst werd gehouden. Hillsong church heeft meerdere locaties in Sydney en dit was voor ons de dichtsbijzijnde. Wat begon met 1 kerk is nu uitgegroeid tot 27 kerken met een wekelijks aantal bezoekers van meer dan 37.000. We werden hartelijk ontvangen en de weg gewezen naar de koffiehoek, waar we een heerlijke cappuccino bestelden. Om 9:45 begon de dienst, met veel jongelui tussen de 18 en 40 jaar. We zongen enkele liederen en daarna waren de aankondigingen en de collecte. Vervolgens was er een TV-verbinding waarmee we rechtstreeks de dienst bij de andere locatie konden volgen (Alexandria). Julia A'Bell, van het voorgangersechtpaar sprak over: 'meer van Jezus en minder van jezelf'. Het was een goede preek met veel aansprekende voorbeelden. Daarna werd er nog een uitnodiging gedaan om je leven aan Jezus toe te wijden en de dienst afgesloten. Om 11:15 uur stonden wij weer buiten te wachten op de bus naar het station. Daar namen we de trein naar ons hotel om wat te eten en plannen te maken voor de middag. Dat werden de Harbour Bridge en het Gouvernment House.

Via de botanische tuin liepen naar het Gouvernment House. In eerste instantie waren we alleen maar kale bomen tegengekomen (vnl. Platanen) maar nu we langer in Sydney zijn, valt ons op dat de meeste bomen wel groen blijven. We liepen rond het Gouvernment House en de prachtige tuin en genoten van het uitzicht op Port Jackson. Daarna liepen we over Circular Quay en namen daar een lekker pistache ijsje met amandelen. Vervolgens door The Rocks naar de opgang van de Harbour Bridge (Cumberland Street). Deze brug is een technisch hoogstandje, zeker voor de tijd waarin hij is gebouwd (1924-1932). Hij overspant 503 meter (exclusief op- en afritten) en ligt 59 m boven zeeniveau. Zowel het wegverkeer als het treinverkeer gaat over deze brug die dagelijks 150.000 voertuigen vervoert. Het verven van de brug is een heel karwei en kost 30.000 ltr. verf. We wandelden over de gehele brug met een geweldig uitzicht over de haven en natuurlijk het Opera House. De pijlers van de brug zijn enorme gevaarten die de gehele contstructie moeten dragen. Het wandelgedeelte is goed beveiligd tegen mensen die van de brug af willen springen, zowel met gaas, camera's en beveiligers. Als je toch een poging waagt, kost dat 3.000 AUD (€ 2100). Veel mensen hadden vandaag hetzelfde idee als wij en het was dus lekker druk op de brug. We liepen terug door The Rocks en ontdekten nog wat gezellige straatjes en gingen even zitten aan de kade om de bewegingen van alle veerboten te bekijken. Dat was werkelijk een heel georganiseer. De boten varen uit de dokken en moeten dan draaien om weg te kunnen varen. Soms komen er drie boten tegelijk uit de dokken en is het allemaal passen en meten. Zeker in dit weekend met het mooie weer was het erg druk. Ook speelden er muzikanten op de kade en liepen er veel mensen te flaneren. Vanwege de werkzaamheden aan de treinroute moesten we een eind lopen naar het volgende treinstation. Daar namen we de trein terug naar ons hotel en aten onderweg nog een bordje Japans eten. Dit was voorlopig de laatste dag in Sydney; morgen gaan we op weg naar Melbourne.