Sunny Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Sunny Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Sunny Cairns

08 Augustus 2017 | Australië, Cairns

Na de lange reisdag van gisteren, was het vandaag weer even tijd om kalm aan te doen. We stonden rond 8:00 uur op en ontbeten. Na onze stille tijd liepen we naar de receptie om te kijken of ze een excursie naar het buitenste rif van het groot barriere rif voor ons konden boeken om daar te snorkelen. Dat had wel wat voeten in aarde, maar uiteindelijk boekten we een trip voor aanstaande donderdag. Vervolgens wandelden we naar de dichtsbijzijnde supermarkt en sloegen wat spullen in voor de komende dagen, waarin we zelf voor het eten kunnen zorgen. We brachten alles naar ons appartement en gingen toen eerst maar lunchen. Ons motel heeft helaas geen wifi en dat is tegenwoordig toch wel een must. Nu zijn we afhankelijk van alle free wifi points in de stad om onze mail te checken, etc. Toch best lastig, ook als je wat dingen wilt opzoeken. Cairns is een mooie groene stad. Langs de wegen zagen we veel tropische bomen, zoals vele soorten palmbomen, bananenbomen en andere vreemde bomen, waarvan we de naam nog niet kennen. Alles ziet er goed verzorgd en mooi uit. Bovendien zien we hier voor het eerst heel veel Aboriginals in de straten en winkels. Die waren ons in de rest van het land nog niet zo opgevallen. Misschien zijn we niet op de juiste plaatsen hiervoor geweest. Na de lunch pakten we onze zwemspullen om naar de stad te gaan en the Lagoon op te zoeken. Dit is een soort openluchtzwembad aan de van de stad, meteen aan het strand. Dit klinkt een beetje vreemd, maar dat is het niet als je bedenkt dat er in de zomer veel kwallen voorkomen in het water. Dus hebben ze hier een prachtig aangelegd bad gemaakt, omzoomd door een grasveld met bomen, BBQ-plekken, douches, toiletten, EHBO-post en een horeca-gelegenheid. Er is zelfs eens strandje dat doorloopt tot in het zwembad. Maar eerst namen wij de bus naar het centrum van de stad om daar een aantal dingen uit te zoeken. We vonden het winkelcentrum met free wifi, de bus naar Kuranda, waar we morgen naar toe willen en de plaats van de autoverhuur. Daarna liepen we naar the Lagoon en ploften neer op het gras. Het weer was uitmuntend, bijna 30 graden, de zonkracht was extreem en er waaide een lekker windje. Cairns staat bekend om de vele backpackers die hier naartoe komen en we lagen dus te midden van veel jongelui. Rondom ons hoorden we Chinees, Spaans, Duits, natuurlijk Engels, maar ook Nederlands. We zwommen eerst een paar baantjes in het (zoute) water, smeerden ons daarna goed in en genoten een uurtje van de zon. Vanaf onze plek konden wij vliegtuigen zien opstijgen vanaf het vliegveld van Cairns, dat hier vlakbij ligt. De zilveren vogels maakten stijle klim en een grote draai naar zee om dan snel in de verte te verdwijnen. Ook vlogen er steeds helicopters af en aan omdat er in de buurt een mogelijkheid was om rondvluchten te maken. Na een tijdje braken we op en liepen over de Esplanade (soort promenade langs het water) naar de haven, dronken daar wat en liepen toen terug naar het winkelcentrum. Daar pakten we de bus naar ons motel waar we de was deden en het eten gingen klaarmaken. Na het eten en de afwas pakten we de bus terug naar de stad om de laatste weblogs te posten. Je moet er wat voor over hebben nietwaar...........;-)