King City - Reisverslag uit King City, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu King City - Reisverslag uit King City, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

King City

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

13 Juli 2013 | Verenigde Staten, King City

Vandaag hadden we bestempeld als rustdag. Na zoveel dagen rondzwerven in de nationale parken was het nu tijd voor (betrekkelijke) rust. We stonden om 8:00 uur op en gingen ontbijten. Het hotel had als extra service een wafelijzer bij het ontbijt staan zodat we zelf warme wafels konden maken. Daarna luierden we wat op onze kamer en 'skypten' we met Joella in Nederland. Om 11:00 uur checkten we uit en reden naar het westen op weg naar de kust. We kwamen eerst door de San Joaquin Valley, het gebied wat gebruikt wordt voor het telen van groente en fruit. Omdat het zo verschrikkelijk droog en heet is, kunnen de boeren hier alleen bestaan door het rijkelijk bevloeien van de akkers. Hiervoor worden de aanwezige rivieren omgeleid en het water gebruikt voor irrigatie. Overal zie je dan ook buizen of slangen die water naar de planten of bomen vervoeren. Na door deze laagvlakte gereden te hebben kwamen we in het kustgebergte (Pacific Coast Ranges). Het uitzicht wijzigde tot woestijnachtige omstandigheden. Hier was het gortdroog en heet, zonder het aanwezige water en dat was te zien aan de omgeving. Alleen maar bergen met geel gras en stenen. We reden de kronkelige en bergachtige wegen door waar het bovendien erg rustig was. Dat de amerikanen gevoel voor humor hebben zagen we onderweg aan de plaatselijke gevangenis die we tegenkwamen in Pleasant Valley. De Pleasant Valley State Prison zal wel niet zo door de gedetineerden worden ervaren. Tegen 14:00 uur kwamen we aan in King City, een klein plaatsje zonder noemenswaardige bijzonderheden. We checkten in en doken daarna meteen in het aanwezige zwembad, waar we de rest van de middag zonnend, lezend en zwemmend doorbrachten. Daarna gingen we nog wat eten en verder luieren. Er staat hier wel een straffe wind, die de omgeving 's-avonds wat koeler maakt. Dit in tegenstelling tot Visalia, waar we gisteren waren.