Pacific Coast Highway - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Pacific Coast Highway - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Pacific Coast Highway

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

14 Juli 2013 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Vanmorgen waren we van plan om naar een kerkdienst te gaan in King City, maar we konden geen telefonisch contact maken en de tomtom wist de straat niet te vinden. Daarom besloten we om maar op weg te gaan naar onze volgende bestemming, de Pacific Coast Highway of kortweg CA 01. Dit is een van de mooiste routes ter wereld omdat deze weg een gedeelte van de kustlijn van Californië volgt waar je de mooiste vergezichten hebt op de weg, de kustlijn en de Pacific. We reden van King City door het kustgebergte langzaam naar de CA 01. De wegen door het gebergte waren niet goed aangegeven en de tomtom kon er al helemaal geen chocola van maken. We reden dwars door het militaire oefenterrein Hunter Liggett en daarna gingen we hoog de bergen in via kleine steile paswegen. Toen we over de bergkammen heen waren kregen we een ongelooflijk uitzicht op de kust en de Stille Oceaan en keken we bovenop de wolken die voor de kust hingen. Daarna daalden we steil naar beneden en kwamen op de CA 01. De temperatuur was in korte tijd gedaald van 37 graden in de bergen tot 18 graden aan de kust. Zo nu en dan kwamen er flarden mist de weg over maar over het algemeen hadden we een goed zicht en scheen de zon uitbundig. Op de CA 01 was het erg druk met motorrijders en bestuurders in cabrio's zoals de hier enorm populaire Ford Mustang Cabrio. We reden in zuidelijke richting op weg naar Santa Barbara en stopten onderweg verschillende keren om foto's te nemen. Rond de middag gingen we even picknicken met uitzicht op de oceaan. Daarna zagen we op de rotsen onder ons een grote groep zeeleeuwen liggen. Uiteraard maakten we ook hier foto's en reden daarna verder. Rond 15:00 uur dronken we een kopje koffie op Ragged Point, een grote uitspanning met motel, restaurant, kiosken en zitbanken. Het was hier erg gezellig omdat er ook een bandje speelde en iedereen lekker in de zon zat te genieten. Even later stopten we bij een groot parkeerterrein waar Elephant Seals (zeeolifanten) te zien waren. We konden heel dicht bij deze kolossen komen die allemaal op een kluitje op het strand lagen. Een enkeling lag in zee, op jacht naar een soort kraanvogel? Ook hier schoten we een paar leuke plaatjes. Een prachtige combinatie van een spoorbrug en een gewone brug was aanleiding om verderop nog maar eens te stoppen. In de verte zagen we drie boortorens langs de kust staan. We namen bij San Louis Obispo de US 101 naar Santa Barbara die erg druk was vanwege het weekendverkeer. Onze tomtom koos vervolgens de secundaire weg naar ons hotel, waar we om 19:00 uur aankwamen. Na deze vermoeiende roadtrip haalden we nog snel een burito in de buurt en gingen toen op onze hotelkamer uitrusten.

• 15 Juli 2013 - 21:37

Willie Harthoorn:

Wat een geweldige reis maken jullie, en wat een prachtige plaatjes.
    Geniet maar lekker verder. Groetjes van hier