Universal Studios Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu Universal Studios Hollywood - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van Bert Visscher - WaarBenJij.nu

Universal Studios Hollywood

Door: Bert

Blijf op de hoogte en volg Bert

16 Juli 2013 | Verenigde Staten, Hollywood

Vandaag hebben wij ons ondergedompeld in de wereld van film en amusement in de Universal Studios van Hollywood. Dit is de grootste film- en televisiestudio ter wereld. Het complex is 168 ha groot en herbergt verschillende delen. We begonnen met de klassieke Studio Tour die ons met een tram langs de sets van verschillende films bracht. Zo kwamen langs bij King Kong in 3D en Jaws, maakten we een aardbeving mee en overleefden we ternauwernood een vloedgolf. Verder zagen we allerlei achtergronden die gebruikt werden voor verschillende films. We reden in een paar minuten door een Europese stad, daarna door New York en even later door een western achtergrond. Ook reden we langs auto's die bekend geworden zijn door films, zoals Fast & Furious. Na een rondrit van een uur was de pret voorbij en gingen we naar een 3D voorstelling van Shrek, speciaal geschreven voor deze uitvoering. Ook deze keer liep alles goed af en leefden ze......... Waterworld was onze volgende attractie. Ook hier een speciale show die aansloot bij de film. Een voorstelling met veel stunts, actie en explosies. Zo kwam er ineens een klein watervliegtuig 'uit de lucht vallen'. We liepen hierna naar de volgende show die ons wegwijs maakte in de speciale effecten (Special Effects Stage) die gebruikt worden bij het maken van films, zoals het groene bord, digital image en andere nieuwe en klassieke effecten. Zo nu en dan werd ook iemand van het publiek ingeschakeld om de trucage in levende lijve te ervaren. Voor de volgende actie moesten we helaas lang in de rij staan. Dit was de Jurassic Park Ride. In de lange wachtrij waren sproeiers en vernevelaars aangebracht en konden we in de schaduw staan. Ook werd het publiek vermaakt door aanwezige acteurs die kinderen bezighielden en natspoten. Daarna volgde een tocht met de boot door een landschap dat vergeven was van 'gevaarlijke' dinosaurussen. Nadat we alle aanvallen hadden overleefd, kregen we nog een uitsmijter, waarbij we met boot en al een waterval afvielen en werkelijk kletsnat de overkant bereikten. Gelukkig was het vandaag bijna 40 graden, zodat we in de zon langzaam weer op konden drogen. We kochten een beker koffie en Churros (lange 'Spaanse donut', gemaakt van gefrituurd tarwedeeg) om even op te laden voor de laatste attracties, de Animal Actors, waarbij allerlei dieren hun kunstjes vertoonden en een voorstelling van de Blues Brothers. Daarna hielden we het voor gezien en kochten een gezonde Chinese maaltijd met paksoi, groene paprika, kip en rijst met heftige chilisaus. We reden daarna door het drukke verkeer van Los Angeles terug naar ons hotel. Voldaan na een drukke, maar leuke dag.